tisdag 8 juli 2008

Mom at sixteen


Jag såg en jätte bra film i söndags som gick kl 20.oo på 5:an Mamma vid 16 eller Mom at sixteen som orgilnaltiteln egentligen heter.
Handling:
Amerikanskt drama från 2005. Sextonåriga Jacey blir gravid. Hennes välmenande mamma tvingar henne att hålla graviditeten hemlig och beslutar sig för att uppfostra barnet som sitt eget. Men Jaceys lärare upptäcker hemligheten och försöker få henne att börja i en grupp för unga föräldrar.
Skådespelare:
Danielle Panabaker, Clare Stone, Tyler Hynes, Colin Ferguson, Jane Krakowski, Mercedes Ruehl m.fler.
Trailer:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har alltid haft svårt för att välja en favorit, men Veronica Mars är en stark kandidat, jag tröttnar lixom aldrig! Sen är ju OTH oslagbart med, kul att serien hållt i så många säsonger (om man jämför med OC t.ex..). Gossip Girl klarar jag mig iof inte utan heller.. hehe.. Förresten har du hört att det kommer en "ny" bevvan till hösten? Löjligt, men lätt att jag kommer titta! ;)

Tack, jag gillar din blogg med! Alltid härligt att dela intresse med nån =)

Anonym sa...

High School-filmer? Men självklart! Spelar ingen roll hur klychiga de än är ;)Det krävs inte mkt för att jag ska fastna, Mean Girls kan jag tex helt utantill.. haha..
Du får jättegärna länka till min blogg, gulligt att du vill det =)
Men nu ska jag kolla på "Big shots", en ny serie, kollar du på den med kanske?

Anonym sa...

heeeejj :) allt bra med dig? ska försöka att blogga mycket nu och berätta för er.. har varit med om så mycket kul:):) vad har du haft för dig då? pusss

www.delindaaa.blogg.se

Anonym sa...

Ångrar att jag inte såg den.