lördag 15 mars 2008

Känsliga personer ska inte läsa


Jag läste en blogg förut som verkligen gav mig insparation. Det va såå himla bra skrivet så jag blev helt till mig. Jag vet att hon har rätt hur mycket jag än kommer förneka det imorgon.

Det gäller såklart vikt, vad annars? När det gäller diskusioner så är jag nog den som är ganska tyst det ända jag verkligen går igång på är om vikt, och speciellt på fyllan för då känner jag att jag kan säga vad jag tycker och känner. I nyktert tillstånd vågar jag inte riktigt stå fast för vad jag tycker för det är så många som tycker jag har fel. Och ibland känns det som det är bäst att vara tyst, ja ni förstår säkert vad jag menar.

Jag såsom Hanna tycker att jag har en stor erfarenhet om vikt, men när jag läste hennes blogg så hade jag inte så mycket att komma med. Men jag ska försöka skriva så ärligt jag bara vågar om vad jag känner om vikt, mina kompisar brukar bli assura på mig när vi pratar om vikt så jag tror att många av er kommer reagera starkt men det är såhär jag känner det är såhär jag tycker finns tyvärr inget som kan ändra på det. Sen finns det ju gränser jag tycker inte det är för snyggt att vara för smal heller jag vet min gräns så det är ingen fara.

Jag har alltid varit väldigt liten och smal och då vägde jag runt 45 kilo sen började jag med mina p-piller och då gick jag upp till ca 60 kilo på 3 månader jag växte även på längden med. Och precis när jag hade gått upp dom där kilorna så mådde jag inte dåligt kände mig inte tjockare eller någonting såg mig lika liten som jag alltid gjort. Men jag fick starka reaktioner från dom som kände mig innan jag gick upp i vikt det va ju väldigt stor förändring så jag förstår ju dom. Och då började man tänka lite när folk bara "Ojj då det ser knappt ut som du ju" och någonstans där på vägen så började mina taknar om min vikt växa och så som jag ser mig idag är nog inte riktigt sunt. Jag tycker jag är tjock helt ärligt nu så gör jag det spelar ingen roll om alla säger men du är inte tjock jag tycker ändå det för det är så jag ser mig själv, speciellt när jag kollar på kort och jag får dubbelhaka eller något liknande ja va är man dådå? Smal? Vågen är min största fiende jag väger mig aldrig jag gissar på min vikt som jag ser mig och sen jag senaste vägde mig. Nu är det väl ca ett halvår sen jag vägde mig sist och när vägde mig då så höll jag på att svimma, mådde jätte dåligt efteråt och så ska det ju inte vara eller hur? Jag hatar att nämna min vikt jag skämms jag vill väga 45 igen och alla tycker jag är helt sjuk som vill det, men om jag är lycklig då så kan väl jag få önska och drömma och förhoppnings lyckas ngndag?

För er som undrar vad jag väger så kan jag säga såhär att mitt bmi är mellan 19-25 mer vill jag inte säga. Jag önskar att jag kunde vara glad och nöjd med hur jag ser ut men det är jag inte.

Jag tänker alltid på vad jag har på mig för kläder så jag ska se smalare ut, jag brukar be min pojkvän släcka om jag inte har kläder på mig fast han har sett mig tusen gånger, jag hatar att visa mig utan kläder, jag hatar att visa mig i bikini jag tänker jämt på att jag ska hålla in magen, Hur jag sitter och brukar ha en kudde framför magen när jag kollar på film. Ja vikt är något som jag tänker på ofta men det värsta är Jag hatar att träna det är det absolut värsta jag vet. Speciellt att visa mig i träningskläder, usch. Jag skulle behöva ett privatgym om det ska hända någonting. Men jag tycker om att gå ut och gå så det gör jag ofta. Jag gnäller nog mer än jag gör något åt det tyvärr men jag drömmer ofta och gör tappra försök som ofta bara blir värre. Innan jag gick upp i vikt mådde jag aldrig dåligt jag gillade min kropp, jag va nöjd, jag kände mig fin jag visade mig gärna i bikini o.s.v. Innan jag gick upp så var jag bland dom smalaste av mina kompisar och nu är jag bland dom största klart det känns jobbigt det måste ni ju hålla med om?

Det är såhär jag känner iaf och jag vet att många tycker att jag har konstig syn på mig själv, och det kanske jag har men jag vet inte vad jag ska göra riktigt åt det. Jag brukar inte riktigt våga stå för det här när jag är nykter men det kanske är på tiden att jag gör det.

Tänk på att det är såhär jag ser mig och jag har inget emot överviktiga även fast det kanske har låtit så i mitt inlägg jag tycker bara man själv är nöjd hur man ser ut så är det bra. Är man nöjd att ha några extrakilo på kroppen så visst men jag är inte det och jag vet att jag klagar massor om hur jag ser ut och det säkert är jobbigt för min omgivning att höra men det är såhär jag känner. Det va skönt att få ur mig det här jag har så mycket känslor ang vikt. Min vikt är verkligen ett problem för mig. Mina idealvikter är Nicole Richie och M-k och Ash Olsen och det har jag alltid tyckt jag tycker det är fint att vara slank, jag drömmer ofta att jag en dag kommer få se ut sådär det skulle göra mig lycklig.

3 kommentarer:

Hedvig sa...

Jag tror de flesta tjejer tänker mycket på sin vikt och hur de ser ut. Det är klart att ingen vill vara tjockast, men samtidigt tror jag många har en fel bild av sig själva. Alltså att man tror att man är tjockare än vad man är.
I alla fall måste man komma ihåg att svält inte är det rätta sättet att gå ner i vikt! Det harjag lärt mig nu..

Hedvig sa...

Jag tror de flesta tjejer tänker mycket på sin vikt och hur de ser ut. Det är klart att ingen vill vara tjockast, men samtidigt tror jag många har en fel bild av sig själva. Alltså att man tror att man är tjockare än vad man är.
I alla fall måste man komma ihåg att svält inte är det rätta sättet att gå ner i vikt! Det harjag lärt mig nu..

Anonym sa...

Hej min gumma! Jag tycker att du är jättefin som du är. Vet ju vad du tycker om vikten, visst en vissa kilo kan du ta bort men bara det inte rankar ner på vad som är bra och hälsosamt för dig. Träna och äta lite sunt gör ju bara en själv finare liksom. Sådant gör mycket också, men viljan finns inte alltid där det vet man ju :D Jag har det väldigt lätt och tur som är smal och aldrig behöver tänka på min figur för jag har den ämnesomsättning som jag har. Även jag kan behöva motion och ja gud vet vad. Vad sägs om att ses 2 ggr i veckan och gå en "hurtig" promenad på en timme? Skadar ju inte! Älskar dig tack för att du finns trivs med dig, hoppas vi ses snart! PUSS